Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Banning  
#1 Posted : Thursday, October 11, 2018 2:50:02 AM(UTC)
Banning

Rank: Advanced Member

Groups: Registered

Terwijl de term 'Over Pronation' populair is geworden in de analyse van voetbewegingen en daaropvolgend voorschrijven van schoenen. Tot op heden is geen enkel wetenschappelijk model ondersteund door solide onderzoek dat de optimale hoeveelheid pronatie voor de voet van een hardloper definieert.

Waar begin ik aan? Zonder een duidelijke definitie voor een model van 'normale' pronatie. Hoe kunnen we de uitdrukking over pronatie gebruiken met elke contextuele betekenis?

Mijn vriend en enthousiaste golfer, Ian Griffiths (sportchiatchrist), legt dit briljant uit: "Zonder een duidelijke definitie van hoe ver een golfer een schot moet slaan ... Hoe kunnen we eventueel aangeven of hij boven of onder de bal slaat ?!"

Het simpele feit is dat Nike Air Max Thea Mujer de wetenschappelijke gemeenschap het nog niet eens is over een door het onderzoek gesteund model dat de optimale dynamische beweging van de voet definieert.

Momenteel het meest gebruikte model, gepresenteerd door Root et. al., dateert uit het begin van de jaren 1970 en is nog steeds de basis voor de ontwikkeling van moderne loopschoeisel en medische praktijken. Interessant is echter dat in meer recente onderzoeken het duidelijk is dat zeer weinig hardlopers, zowel gewonden als zonder blessures, Nike Air Zoom Pegasus 33 Damen de 'normale' voethouding bereiken zoals uiteengezet door Root et. al.

Er is een citaat van Chris McDougall, auteur van Born to Run dat mijn gevoel voor schoenenkeuzes echt opsomt. Om te parafraseren zegt hij: "als je leert zachtjes te rennen, kun je rennen wat je maar wilt op je voeten."

Ik kon niet meer instemmen met dit sentiment. Adidas Adilette Slides Donna Hardlopen is een sport met een hoge impact, je kunt hier niet omheen. Sommigen van ons zullen steevast voeten hebben die effici?nter en functioneel in staat zijn dan anderen.
Als een hardloper een voet heeft die minder goed bestand is tegen hardlopen, vanwege de inherente anatomische structuur en de zachte weefsels eromheen. Naar mijn ervaring kan deze hardloper het risico op voet-, scheen-, knie-, heup- en rugletsel verminderen door te leren lopen met een techniek die excessieve impact en belasting Adidas Superstar Womens vermindert.

Ik ben een groot voorstander van het concept van Form Before Footwear. Niet springend op de blotevoeten-bandwagon - in plaats daarvan waarderen dat hardlopers kunnen leren om "zachtjes" te rennen met een goede techniek.

Zodra u leert voorzichtig te rennen, kunt u uw schoenen op comfort baseren. Er is tenslotte zoveel onderzoek Nike Cortez Damen dat die selectiemethode ondersteunt als alle andere - serieus!

Ondanks de gangbare wijsheid die suggereert dat "hardlopers die meer proneren, vaker geblesseerd raken". Talrijke stukken onderzoek doen anders vermoeden [1] [2], waarvan velen concluderen dat er geen significante correlatie is tussen het type voethouding en loopblessures. Trainingsvariabelen zoals frequentie, intensiteit en volume lijken veel belangrijker te zijn bij letselpreventie.

Dat gezegd hebbende, de jury is nog steeds Nike Air Max 97 Damen uit. Hopelijk zullen we in de komende jaren, met meer onderzoek, meer leren over dit onderwerp.
Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.