logo
Welcome Guest! To enable all features please Login or Register.

Notification

Icon
Error

Options
Go to last post Go to first unread
Banning  
#1 Posted : Monday, February 11, 2019 10:45:56 PM(UTC)
Banning

Rank: Advanced Member

Reputation:

Groups: Registered
Joined: 5/22/2018(UTC)
Posts: 795

Elke renner die ik ken, hecht waarde aan blessurepreventie. Als je gezond bent, is je rennen ononderbroken, consistent en begin je grotere stappen te zetten in de richting van je doelen. Of dat nu in aanmerking komt voor de Boston Marathon of je eerste 5k eindigt, blessurevrij blijven is een groot deel van het succes.

Eén weg naar letselpreventie die vaak wordt gepropageerd, is blootsvoets rennen of hardlopen in meer minimalistische trainers. Als je helemaal bekend bent met mijn filosofie van gematigdheid met minimalisme, weet je dat dit geen onfeilbare manier is om gezond te blijven voor het leven.

Het probleem met lopen op blote voeten is dat er een enorm risico www.wahlvieh.de is op verwonding van je onderbenen wanneer je niet de ondersteuning hebt van goede hardloopschoenen. Ik hou net zo veel van het gevoel van gras tussen mijn tenen als de volgende renner, maar ik zal geen plantaire fasciitis riskeren voor het label van "barefoot runner."

Bovendien zijn er eenvoudigere en effectievere manieren om de voordelen van minimalisme te behalen zonder het letselrisico.

De printcampagne van Ben Ingham bevat beelden van topsporters en topsporters in sporten zoals handbal en tennis, hardlopen en sprinten. Christophe Lemaitre, Europa's snelste man, speelt in de campagne met de stelling: 'Ik ben gebouwd van zweet. Niet overdreven. 'Over de afbeelding versierd, Simon Wheatcroft, een Britse blinde hardloper heeft de verheffende verklaring:' Ik ben gemaakt van overtuigingen. Geen barrières. 'Op zijn beelden.

Er Adidas Zx Flux Womens zijn ook advertenties gemaakt voor nieuwe belangrijke schoenen en kledingproducten, met slogans met de belangrijkste voordelen voor de consument, zoals 'Made of Adaptive Support' voor de nieuwe ASICS GEL-KAYANO 18 en 'Made of Water Release' voor het nieuwe spoor ASICS GEL-FUJI loopschoenen.

Deze campagne zal tot nu toe de grootste media-investering van ASICS Europe zijn. De reclamecampagne zal vanaf begin 2012 in heel Europa van start gaan, te beginnen in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De tv-commercials zijn vooraf ge?ntroduceerd op Eurosport en verschijnen van 15 tot 31 december in 59 landen, 125 miljoen huishoudens.

Zonder blootsvoets te lopen, kunt u nog steeds een effici?ntere stap maken, sterkere voeten krijgen en tijdens het hardlopen minder stress op uw benen uitoefenen. Mijn favoriete strategie?n:

Verkort uw www.hlidaciteta.cz stap. Veel lopers overschrijden en hebben een zeer lage cadans. Als je overtrapt, "reik" je voor je uit met je been. Dit plaatst je been ver voor je middelpunt en cre?ert veel meer schokken voor je voet en been als je landt.
In plaats daarvan, focus je op de landing onder je lichaam. Door niet te snel te lopen, reduceer je de energie die wordt opgenomen door je knie?n en heupen drastisch. Hoewel de jury er nog steeds op uit is of dit uiteindelijk de blessures zal verminderen, pleit ik voor deze strategie voor nieuwe hardlopers of revaliderende personen.

Een bijkomend voordeel van het verkorten van je pas is dat je waarschijnlijk ook je cadans verhoogt, of het aantal stappen dat je per minuut neemt. Een snellere cadans van ongeveer 170-180 stappen per minuut zal de stress op uw benen verder verminderen.

Versterk die benen! Als je Asics Gel Lyte 3 Femme denkt dat je benen voldoende bewegen door te rennen, heb je het mis. Je moet de spierkracht ontwikkelen om bestand te zijn tegen de kilometerslange beuk die je benen onvermijdelijk moeten doorstaan.

Een eenvoudige manier om sterk te worden is om op te warmen met lunges in meerdere bewegingsvlakken voordat je wegrent. Nadat u klaar bent, kunnen 10-20 minuten oefeningen op de kern en het lichaamsgewicht de veerkracht vergroten die u nodig hebt om letselloos te blijven.

Mijn favoriete routine voor lichaamsgewicht concentreert zich op de heupen en bilspieren, twee probleemgebieden voor de meeste hardlopers. Aangezien zwakke bilspieren en heupen zijn betrokken bij de meeste loopblessures, is dit een geweldige routine voor alle hardlopers. Ik noem het de ITB Rehab-routine omdat het oorspronkelijk werd gemaakt om mijn IT-bandsyndroom te behandelen.

Bonus: doe een aantal van deze oefeningen blootsvoets om extra kracht in je voeten te ontwikkelen. Het is veiliger dan op blote voeten lopen.

Voor voetspecifieke kracht heb ik twee oefeningen die slechts een paar minuten duren. De eerste is leuk: spreid een stel knikkers op de grond voor een stoel. Ga zitten en plaats een mok of beker naast je voeten. Vervolgens oefen het plukken van de knikkers met je tenen en laat je ze in de beker vallen. Herhaal aan beide voeten 2-3 keer.
Bij de tweede oefening moet je weer op een stoel zitten met een handdoek voor je. Leg je voet aan het ene uiteinde en gebruik je tenen, knijp de handdoek dichter naar je toe. Doe dit 2-3 keer en als het gemakkelijk wordt, leg dan een zwaar boek of een klein gewicht aan de andere kant voor extra weerstand.

Deze eenvoudige strategie?n brengen dezelfde dingen tot stand als lopen op blote voeten: verhoogde voet- en onderbeensterkte, minder impactkrachten op je lichaam als je rent en uiteindelijk een effici?ntere looppas. Het voordeel is dat het letselrisico van blootvoets lopen wordt verwijderd.

Omdat zoveel hardlopers hun eerste barefoot-run overdrijven, bereid je jezelf eerst voor met deze strategie?n of sla het blootsvoets lopen helemaal over.
Users browsing this topic
Guest (2)
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

Powered by YAF.NET | YAF.NET © 2003-2019, Yet Another Forum.NET
This page was generated in 0.141 seconds.